Haziran 30, 2009

TARİFEN Mİ VAR DERDİN VAR (nokta)

GSM operatorlerinin hepsinin kendilerine gore iddialı tarifeleri var. Ben sahsim adina, numaram degismesin, operatorum degismesin derdinde degilim. Simdi bir de numara tasinirligi cikti ki, yuregim en ekonomik olanin pesinden gidebiliyor...
Kendi adima, tarife denilen konu, sadece su reklamdaki genc ve guzel bayanla ozdes bir konu degil benim icin. Hatta gayet de kocaman bir sorun...
Ama hepinizin tahmin edebilecegi gibi en ekonomik olani bulmak hic bir zaman kolay olmuyor. Cunku ay sonu faturalari hic bir zaman vaat edilen rakamda olmuyor.
Dakikasi dakikasini konusmalarini, adedi adedine mesajlarini takip eden birisi degilim. Ancak, 1 ayda takribi ne kadar konustugumu tahmin edebiliyorum. Ama nedense kendi tarife paketimin cok uzerinde bir para oduyorum. Acaba ben kac dakika konustum diye rahatsiz ediyorum musteri hizmetlerini, kusura bakmayin bu bilgiyi veremem bunu sizin tutmaniz gerekir. Ya da dokumlu fatura alin diyorlar. Benim cep telefonumda dakika tutma ozelligi yok! Gayet geliskin bir telefon olmasina karsin, bu sayaci koymaya kimse gerek gormemis. Demek ki, dakika problemi olan bir tek benim... Neyse, e o zaman ayrinti fatura aliyim diyorum, tamam bir sonraki faturaniza bu kadar yansitilacaktir deniyor. Neden diyorum, ekstraya giriyor deniliyor. Burada tuhaf bir durum var, hem tarfi geregi dakika uzerinden faturalandiriyorum hem de gecmis fatura doneminde kac dakika konustugumu ogrenmek icin, ayrintili fatura parasi odemek zorunda birakiliyorum. Her neyse, ben bi sey anlamiyorum bu tarife olayindan.

Boyle olunca, bari artik ugrasmiyim su dakikalarla, sinirsiz bir tarifeye geceyim. Faturamin ne kadar olacagini en azindan onceden kestireyim (%100 bileyim demiyorum bakin, diyemiyorum, yok oyle bir luks!) dedim. Ama bu kez de farkli bir sok yasadim. Efendim, bu sinirsiz tarifeye gecisi, telefonla musteri hizmetleri araciligi ile yapamiyorsunuz. Diger tum tarife degisikliklerini, annenizin kizlik soyadini vererek yapabilirken, bunu yapamiyorsunuz, bizzati, bir bayiye tesrifatiniz bekleniyor. Peki dedim olmek var donmek yok, giderim bir bayiye. Gittim dedim ki, biktim ben bu dakika sayma olayindan. Benim tarifeyi yapalim sinirsiz tarife. Hay hay dediler, ama ilk ay cift fatura odemeniz gerekli onu bir hatirlatalim dediler! O neden o dedim, hizmet bedeli gibi bir konu bu dediler. Ama daha sonra her ay sabit bir rakam odenecek dediler. Simdi ben bunu anlamiyorum. Gercekten. Billboardlarda, reklamlarda o iddialı sloganin hemen arkasinda, ama ilk ay cift fatura bilesiniz denmiyor. Belki, reklamin alt kosesinde isik hizi ile gecen karinca duasi buyuklugundeki yazilarda vardir ama ben onu goremiyorum!
Simdi iddiam en ekonomik olani secmek ya, bu da bana en azindan kisa vadede ekonomik gelmedi. Baktim, dusundum, bi dolandim geri dondum. Baska bir tarifeye karar verdim. Onu deneyecegiz simdi. Tabii ki bir sonraki fatura kesim tarihinden sonra.

Yani kisacasi, gercekten su GSM operatorleri ile basa cikmak zor. Benim icin onemli olan konusmak, mesajlajmak ve ben bunu yapmak icin, abartilmis fatura rakamlarini kovalamak istemiyorum. Basit olsun bu olaylar yahu, fatura didiklenmeden de anlasilabilsin su tarife detayi.
Ama yine de, tarifeyle erkek arkadasinin reklamina gulebiliyorum, o ayri ...
Herkese bol sohbetli gunler dileklerimle!

2 yorum:

KYBELE F dedi ki...

gerçekten de insanın kafasını meşgul ediyo bu şeyler. en son dün akşam şöyle düşünmüştüm: "amaaan ööööööf sıkıldım kalıyorum tarifemde. bu ne canım havuz problemlerini çözerken daha az zorlanmıştım:)"

Deniz Yıldızı dedi ki...

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı TRKGM şikayetlerinizi bekler Madame :) Ben saymayı bırakalı çooook oldu. Tam 10 senedir Türkiye'nin lideri denen operatördeyim (reklam olmasın :P ) ve kazandırdığım milyarlar olmuştur rahat... Kaç kez kavgalar ettim kaç kez bırakır giderim diye tehdit ettim umursayan yok :)
En pahalı benzin, en pahalı otoyol, en pahalı etten sonra en pahalı operatör de bizde oluversin ne çıkar değil mi :))

Yorum Gönder

 

Best Wishes... | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates