Ekim 26, 2009

ALBUM YAPMAK ICIN ZAMAN YARATMAK LAZIM


Album yapmaktan kastim, en klasik anlamda fotograf albumu yapmak.
Sayfalari cevirdikce, fotograflara gulumseyebilecegimiz, zamanla rengi sararan, fotograflarin altina belki tarih, belki o ani simgeleyen bir kelime cumle yazacagimiz, dokunarak hissedebilecegimiz bir album yapmak.
Sahsim adina bu konuda hic iyi degilim. Sebebini her ne kadar dijital fotograf makinalari, yedek bellekler ve cd romlara yuklemey calissam da, vicdanim da bana tembelsin bu konuda tembel diyor... Gercekten en son ne zaman bir fotografcida, fotograf tab ettirdim vesikalik disinda animsamiyorum ama cok zaman oldu sanirim. Maillerle gelen fotograflari ya da, makinadan attigim fotograflari, bilgisayarimda ve yedek harddiskte yedekliyorum ama, elle tutulan bir nesneye cevirmiyorum...
Oysa ki, kronolojik sirasi var benim cocukluk fotograflarimin. Annemin, babamin fotograflarinin. Her yil, bakislar, gulusler, tarzlar degismis, yillar olgunlastirmis hepimizi cogu zaman. Ispati var o albumlerde, 80 lerin modasinin, sert gecen kislarin, yaz tatillerinin, en mutlu anlarin.
Son zamanlarda fark ediyorum ki, kameradan bilgisayara aktarmaya da useniyorum fotograflari.
Bundan bir kac ay once, Ankara'dan bir arkadasim beni ziyarete geldi Istanbul'a... Guzelce fotograflar cektik. Sonra bir ara telefonda konusurken, ben daha gonderemedim sana o fotolari dig mi, aktarmadim ki daha bilgisayara dedim... Biliyordum zaten aktarmayacagini ve gondermeyecegini dedi!!! Tescillendi bu konuda tembelligim...
Bellek yeterli oldugu muddetce aktarmiyorum. Degil mi ki aslinda anilara cok onem veriyorum, o halde bu tezati neden duzeltemiyorum?
Babaannemle telefonda konusuyoruz gecen gun. Bana dedi ki, ben bebegin fotograflarini nasil gorecegim, bende sizin gibi bilgisayar yok ki! Canim benim dedim, uzulme sen, hala bir sansimiz var, fotograflari bastirmak icin, albumler hazirlamak icin. Ben bebegin fotograflarini ceker, bebek kokulu fotograflar postalarim sana dedim... Pek bir sevindi.
Her zaman ayak uydurmak olmaz zamana, bazen gereklidir bir adim geride kalmak, geleneklere sahip cikmak. Mesela bir dugun, nisan, dogum, dogum gunu, yeni yil albumu yapmak, sayfalarinin tozlanmasina, resimlerin sararmasina izin vermek gereklidir...

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Best Wishes... | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates