Temmuz 13, 2009

BEŞ BALONLU ÇOCUK


Cuma aksami gordum onu, sahilde. Elinde bes balon vardi. Balonlarin toplam hacmi, kendi vucudunun hacminin 3 kati vardi. Ayaginda kendine 2 kat buyuk gelen terlikleri, rengi atmis, boynu genislemis turuncu bir tisortu vardi. Saclari koyu siyah ve piril pirildi. Gozleri gibi.

“Bebelere baloooon” diye bagiriyordu. Sanki kendisi bebe degilmis gibi. Elinde balon olmasi normaldi o ana kadar benim icin ama bebelere balon dedigi anda irkildim. Tanidik, bildik balon saticisi degildi ki o, kendisi bebe olan ve kendinden buyuk 5 balonu satmaya calisan, 5 yasinda bile olmayan bir kucumendi.

Yanimda hic ama hic para yoktu, cok uzuldum o esnada, kizdim kendime. Yanimda para olsa, alirdim o elindeki 5 balonu, sen daha bebesin biliyor musun, hadi sen git su kaydiraklarda kay biraz derdim. Yasitlarin gibi yasa bugun derdim. Param yoktu, kendime cok kizdim, onun annesine babasina cok kizdim. Ya da onu, 3 kurus icin, bu yaz sicaginda, guzelim komur gozlerindeki isiga hic bakmadan, elinde zor tasidigi 5 balonla sahile birakana cok kizdim.

5 yasindan kucuk hic bir cocuk, balon satmayi kendisi istemez, oynaka, kosmak, resim yapmak ister o. 5 yasindan kucuk her cocugun para ile iliskisi harclik, bayram, dondurma bahanesi ile olmali bence. Onu para kazanmaya iten zihniyet, onun elinden o parayi alinca, nasil harcar? Ayagina 2 beden buyuk gelen terliklerini yenilemez mi bari? Ya da ana baba olmak bu mudur? Yeri gelince o balonu satan anne baba olmak degil midir ebeveyn olmak? Yeri gelince, sabahlara kadar uyumadan calismak, ama aileyi korumak degil midir ebeveyn olmak?

Goz goze geldik minik adamla, param yoktu, eziktim alamadim balonlarindan ama gulumsedim ona. Gulumsemedi bana. Bakti sadece. Gecti yanimdan ters istikamete yuruduk. 1 yarim saat sonra, tekrar karsilastik, baktim 4 balonu kalmis. Sevindim dedim en azindan 1 tane satmis. Ama, sonra gordum ki, patlamis bir kirmizi balon var diger elinde!

Icim ezildi, aksamin sonrasi bana dar geldi.
Boyle bir huyum var benim, o aksam yatarken de o cocugun siyah iri gozleri gozlerimin onune geldi. Simdi nerde ne yapiyo acaba, yemek yedi mi diye dusundum.

Elimden gelse, onlarin hic biri, para denen meta icin sokakta olmasalar. Elimden gelse, ben hepsini doyursam, yikasam paklasam, okutsam. Elimden gelse, o cocuklarin hepsini barindirsam. Elimden gelse, bakamayacaksan cocuk yapma kanunu koysam, bu ana babalari kisirlastirsam!
Keske bu cerceveden bakabilen bir sistem olsa. Inaniyorum ki, buna manen ve madden destek verebilecek tonlarca insan var aramizda. Yeter ki yapilanlar, adresine ulasssin, yeter ki sistem hep almaya ya da vermeye yonelik degil, almaya ve vermeye yonelik calissin.

Bebeler balon satmasin, ayakkabi boyamasin, araba cami silmesin, dilenmesin. Bebeler balonla oynasin, parklarda kossun, okula gitsin, calissin ve bu ulkeye gelecek olsun!

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Best Wishes... | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates