Temmuz 16, 2009

My Favourite Music...!


Muzik dinlemek beni dinlendirir. Ya da tam tersi bir yaklasimla, cogu kez dinlenmek icin muzik dinlerim. Bu sebeptendir ki, genelde dingin muzikleri tercih ederim. Bu sebeple, cogunlukla new age muzik dinliyorum. Cd lerini alarak da belirli olcude bu ture katkida bulunmaya calisiyorum. Ancak yalan yok, ilk kez duydugum bir isimse, temkinli davraniyorum.

Bu tarz muzigi sevenler varsa ben gibi, ben en favori listemi ve yeniler listemi verecegim. Tavsiye benden denemesi isteyenden :)


Favori Listem:

1) Can Atilla - 1453 - ben bu cdyi o kadar cok dinledim ki, bi tanesi dinlemeketen cizildi, yenisini aldim. Onu da esimin bir arkadasi cok begendigi icin ona verdim. Daha sonra kendime 3. kez aldim :) Onun haricinde "Cariyeler ve Geceler" albumu de guzel. Diger 2 albumunu bu 2si kadar begenmedim.

2) Enya - A Day without Rain : En favori cd. si bu olmakla beraber hemen hemen tum cdlerine sahibim. Kardesim sayesinde sarkilarini dinlemeye baslamistim. En favori parcam "only time"! Ne zaman dinlesem icim bi tuhaf olur :)

3) Fahir Atakoglu - İz : En favori albumu bu bence. Ama digerlerini de begenerek dinlerim. Tam olarak new age mi bilmiyorum, bazi cd marketlerde new age olarak siniflandiriliyor. Aslinda new age, elektronik muzik demek bildigim kadari ile. Fahir Atakoglu belki, pop-classic tarz muzik yapiyor da olabilir. Emin olamadim.

3) Yanni - Tribute : Tarz olarak digerlerinden daha farkli. sarkilarindaki inis ve cikislar cok basarili.

5) Kitaro: Afrika muzigi enstrumanlarini daha baskin kullaniyor sanki. Ben de "best of" albumu var.

6) Vanessa Mae - Storm: Favorim "storm" albumu. Solo kariyerine basladigi, "the violin player" da basarili bence. New age sayilmaz belki tam olara, pop - classic belki de.


Yeni Dinlemeye Basladiklarim:

1)Tuluyhan Ugurlu - Akdeniz : Acik soylemek gerekirse, ben kendisini yeni kesfettim ama bayagi bir hayran kitlesi varmis. Istanbul kanatlarimin altinda filminin muziklerini de yapmis. En son albumunden basladim ben, Akdeniz. Anadolu ezgileri yogun bir album. Begendim!

2)Brian Keane ve Omer Faruk Tekbilek - Kelebek (ButterFly) : Cok cok basarili! Sentez muzikler her zaman beklenen basariya ulasamayabilir ama ben cok begendim.

Ozetle, bu tarzi seviyorum iste ben... var mi baska album, muzisyen onerisi olan bu tarza eslenik olarak?

2 yorum:

erspek dedi ki...

New age diyince aklıma ilk olarak Yanni gelir. Zaten yazılarımda da ondan bolca bahsederim. Sonra ise japon pianist Keiko Matsui. Matsui'nin Moyo ve Wild Flower albümlerini özellikle öneririm.

Can Atilla diyince Sultanlar Aşkına şarkısını hatırlıyorum. Elif Gökalp'ın harika sesiyle..

Ayrıca ünlü İtalyan, film müziği bestecisi Ennio Morricone'i de öneririm. Keşfedilecek o kadar çok şarkısı varki.

Bol müzikli günler ve en iyi dileklerimle :)

Best Wishes dedi ki...

cok tesekkurler, tavsiyeler icin de ayrica...

Yorum Gönder

 

Best Wishes... | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates